Brain-Boosting Breakfast: 5 “tilbage-til-hverdagen” morgenmads-ideer

Pinterest

Kører du også nogle gange træt i altid at ende med at servere den samme hurtige, men sunde, morgenmad til ungerne (havregrød her hos os..), når ferien er ovre, hverdagen startet, og I alle skal ud af døren igen?

Vi har fundet 5 lækre, hurtige, energi-rige og sunde forslag til fornyelse af morgenmaden hos bloggeren Catherine McCord (www.weelicious.com), der selv har mand, job og 2 børn, så hun kender alt til travle morgener, hvor alt skal klappe!

Knasende Banan-bidder
Så nemt som at rulle en banan i crunchy jordnøddesmør og en tortilla! Med Banan-bidderne får de små poder en morgen-kickstart med masser af energi, protein, fiber og kalium.
Det er så nemt at børnene selv kan være med: Tag en tortilla (varm den evt. kort for at gøre den blød), smør den med jordnøddesmør, læg en banan ovenpå og rul den ind i tortillaen (som en sovepose). For at gøre det ekstra nemt og lækkert for de små, kan du skære den ud i håndterbare sushi-stykker. Nam-nam!
Læs mere her

Muffins med skinke og ost
Fuldkorn, mælk og protein: De her muffins med skinke og ost kombinerer det hele, og det bedste af det hele er, at de kan laves på forhånd, fryses ned, og varmes op efter behov hver morgenen! Lav dem eventuelt om søndagen, frys dem ned, og pludselig har du fået luft om morgenen. De er også geniale til madpakken!
Se opskriften hér

Havregrød i crock-pot (slow-cooker)
Når vejret bliver koldere i det, her om efteråret, er det altså rigtig lækkert at kunne servere noget varmt for ungerne (og sig selv!). Havregrød er fantastisk til at mætte i lang tid, og man kan med god samvittighed sende sine børn afsted med varme, mætte maver.
Weelicious har et lækkert forslag til en grød, hvor tid slet ikke er en faktor! Den kan nemlig forberedes aftenen før, og står så og passer sig selv natten over, så den er klar til morgenmaden.
Læs opskriften eller
Se mere hér:

Morgenmads-Quesadillas
Hvem har ikke prøvet at stå om morgenen med x antal sultne børn og finde ud af, at der bare ikke er noget i skabet?!
Catherine’s Morgenmads-Quesadillas opstod en morgen, hvor hun stort set kun havde æg, ost og tortillas.
Alle 3 ting er noget, som holder længe, og er basisvarer i mange børnefamiliers køleskab. Kombineret til en lækker Quesadilla giver de dine børn tonsvis af energi til skole-/børnehavedagen – og er også lækre til madpakken. Læs mere hér
Eller se her hvordan du laver de lækre Quesadillas:

Rød, Hvid, & Blå Parfait (youghurt-müesli-bær-kombi)
Når du en morgen har lidt mere tid/overskud, og har lyst til at anrette børnenes youghurt lidt finere :) Rød, Hvid, & Blå Parfait kombinerer frugt, mælkeprodukter og kulhydrater og vil helt sikkert vække glæde og give krudt i r**** resten af formiddagen!
Du tager:
2 spsk müesli
2 spsk yogurt
2 spsk hindbær, grofthakkede
2 spsk blåbær, grofthakkede

1. Tag et glas og tilsæt først 1 spsk müesli.
Dernæst:
2. Tilsæt 1 spsk yogurt.
3. Tilsæt 2 spsk hindbær
4. Tilsæt 1 spsk müesli
5. Tilsæt 1 spsk yogurt.
6. Tilsæt 2 spsk blåbær.
7. Tada! Server for dit barn!

Pinterest

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

giv mig besked om nye kommentarer til dette indlæg via email.